2010. november 9., kedd

Hangsúlyozó növény és játék az agyaggal

Régebben csinálgattam magamnak tálakat, mivel nem találtam itthon nekem megfelelőt, vagy csak úgy, kedvtelésből. Az agyag mára elfogyott, ez a vége. A tálkát cserépkályhában égettem ki, fogalmam sincs milyen hőfokon, milyen minőségűre. Biztos nem fagyálló, de nem baj. Kellemes pár perces munka volt az agyagból kihúzni ezt a kis formát, létrehozni a felületet, várni, hogy kiszárad, majd aprólékos munkával egyre beljebb tolni a cserépkályhába és izgulni, hogy el ne pattanjon.


Ezt a kövirózsa telepet egy szikla repedéseiben találtuk és mivel sikerült lábbal lesodorni egy darabkát, nem hagytam elpusztulni, inkább magammal vittem.

Adta magát, hogy bekerüljön a még meleg tálba.


Nagyszerű érzés látni a kész tálat benne a pici kövirózsával. Szétfagy? Az sem baj. Az alkotás öröme, az út, ami idáig tartott megéri még ezt az áldozatot is.

7 megjegyzés:

  1. Szia Balázs!

    Aranyosak a tálak. Cserépkályhás égetésen én is gondolkoztam. Talán azért sem repedtek meg mert ilyen picik.
    Egyébként én gödörégetéssel próbálkoztam kisebb-nagyobb sikerrel. A blogban látható első tálak (kormos színűek) úgy készültek.
    Múltkor te írtad a fórumon, hogy nagyon dicséred a japán sebkezelőt. Melyiket?

    Tubusos kiszerelésű vagy tégelyes?

    Az egyik haverom jön haza angliából és lehet rendeltetek vele. 3000 ft körül van.

    köszi...

    VálaszTörlés
  2. Szia!
    Gödrös égetés... Nekem is vannak ilyen terveim, de még nem próbálkoztam.
    Sebkezőlőből én a tégelyeset használtam, tubusossal nincsnek tapasztalataim.

    VálaszTörlés
  3. Jó, 2 napos buli... Este szoktam begyujtani, 2 nap múlva hűl ki kábé a gödörkemence...
    Szuper színek lesznek... kemény, száraz fa. Keményfa forgács, tölgy vagy akác. fűrészpor...
    Ha érdekel leírom hogyan kell... de youtube-on pitfire címmel van egy-két videjjóóó

    VálaszTörlés
  4. Helló Balázs!
    Új megjegyzés a blogom "shohin bonsai europe" című bejegyzésében. Kérlek referálj!

    VálaszTörlés
  5. Szervusz Balázs!
    Ha van kedved, betehetjük kemencébe, tehetünk rá mázat, ha másér' nem azér' hogy elfogyjon némi sör :)

    VálaszTörlés
  6. Szia Bálint! Nem ragaszkodom hozzá, hogy mázazzuk, megvárom az idő mit hoz ki belőle. Majd, ha veszek samottos agyagot, úgy is fogunk párat sörözni, már ha áll az ajánlat.

    VálaszTörlés
  7. Szervusz Balázs!
    Az ajánlat természetesen áll, sőt, KÖTELEZŐ! :)
    Lehetne olyat is "jáccani", hogy kemencenyitásos performance keretében tartunk shohinmaffia találkozót. Hogy kerüljük a feltűnést, szállíthatnánk hegedűtokokban a shohintálakat. Nekem volna is hozzá hegedűtokom....már csak a fehér-fekete felnis "oldtájmerek" hiányoznának...

    VálaszTörlés