2011. június 14., kedd

Levélmetszés után



Levélmetszés után egy héttel már megjelentek az új rügyek a juharokon. Hála a napos helynek és az azóta szünet nélkül eső esőnek. Medárd hozta a formáját, szinte minden nap esik. Ez a meleg, párás idő határozottan jót tesz a növényeknek, persze a lisztharmatnak is, ami rendesen lendületbe jött. A baj az, hogy amíg minden nap esik, nincs is értelme permetezni, mert lemossa az eső.

De addig is néhány kép erejéig a frissen levélmetszett Mezei Juharok.





A rügyek mellett megjelentek a levéltetvek is, aminek nem örülök, de egyelőre, szintén az eső miatt nincs értelme permetezni.





Szerintem a jövő héten megint lesz értelme friss képekkel illusztrálni, milyen hatásos tud lenni ez a módszer.

2 megjegyzés:

  1. Szervusz Balázs!
    Hogy vannak most a juharok?
    Kb veled egyidőben, én is levélmetszettem, Korai juhart, Japán juhart, Sajmeggyet, meg egy somot. Némelyik még csak most hajt ki újra, de némelyik már eléggé utólérte magát.
    A Sajmeggy volt az egyedüli, amelyiken azért játszottam levélmetszést, mert újra alakítottam és csak így lehetett drótozni.
    Mindegy. Mindenesetre kíváncsi vagyok a levélmetszés utánni állapotra. Teszel majd fel képet ?

    VálaszTörlés
  2. A juharok, köszönik, remekül vannak. Már kb. körömnyiek a friss levelek és számtalan új rügy jelent meg és kezd kihajtani, ami a sebek begyógyulásához nagy segítség, plusz tudok majd közülük szelektálni, későbbi ágakat kiválasztani. Sajmeggyel még nem próbálkoztam, majd érdekelne milyen eredménnyel működik. Lesznek képek, szerintem hétvége felé, addigra már biztos szépen kifeslenek a levelek.

    VálaszTörlés