2012. június 18., hétfő

A problémák azért vannak, hogy megoldjuk őket


Off bejegyzés következik, de mivel nekem gondot okoz, közzé teszem, hátha valaki beszélt már olyannal, aki látott olyat, aki tudja a megoldást.

Két akkut problémával küzdök egy ideje. Az egyik, hogy amióta a bloggert átírták és minden blog az adott ország domain végződésével (vagy hogy hívják) frissül, azóta a Rendszeres olvasók panel nem működik. Érthetőbb módon, amióta ...blogspot.hu-ként jelenik meg a blogom, azóta hibás URL címre hivatkozva nem jeleníti meg a rendszeres olvasókat. Elvileg át kéne írni az URL címet valahol, amit nem találok, hogy hol.

A másik gondom, hogy a megjegyzéseknél szeretném, ha megjelenhetne a másoknál látott "válasz" opció. Sehol sem találom, hogy ezt a funkciót hol kéne aktiválni.

Egy ideje tervezem a blog ráncfelvarrását, lehet, hogy ez is megoldja a gondjaimat. Nem nagy problémák ezek, inkább bosszantó apróságok, de mégis, ha az ember igyekszik valamit jól csinálni, akkor ez bosszantó. Mint a rosszul megkötött, állandóan csálé nyakkendő.

6 megjegyzés:

  1. Szia Balázs!

    Nem tudom, nálam megjelenik a rendszeres olvasók panel.. Pedig én nem csináltam vele semmit..
    Úgyhogy lehet, nem attól van a gond, amit leírtál..

    üdv:
    Bollesz

    VálaszTörlés
  2. Szia! Lehet, de előtte nem volt gond és más ismerősöknél is jelentkezett, ezért gondoltam, hogy nekem is ez a bajom. Próbálkozok, aztán hátha. Mondjuk a sablon, amit használok elég ósdi, a blogger kezelője meg friss, lehet, hogy összeakadnak.
    Balázs

    VálaszTörlés
  3. Szia Balázs!

    Javaslom a http://blog-tippek-trukkok.blogspot.hu/ blog átolvasását, nagyon sok hasznos tippet kapsz a blog alakításához, beállításához.
    Az olvasók modulnál nem kell szerintem külön URL-t állítani, mivel az a saját blogodhoz kapcsolt modul. De az említett BLOG TIPPEK, TRÜKKÖK oldalról sok okosságot lehet ellesni.

    Sok sikert!

    Üdv.Csaba

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Csaba!
      Részben megoldódott a gondom, az amúgy is tervezett frissítéssel, de szembe jött egy sokkal nagyobb gond, amit egyelőre nem tudom, hogyan oldok meg. Tegnap este egy új bejegyzés írásakor töltöm fel a képeket és egyszer csak kiírja, hogy "Hoppá! Megtelt a tárhelyed!". Úgy néz ki az alapból rendelkezésre álló helyet sikerült tele pakolnom. Most két lehetőségem van, vagy vásárolok tárhelyet havi 2,5$-ért, vagy egy évre visszamenőleg lecserélem az összes képet kisebb képekre.
      Úgy néz ki ez egy ilyen hét, tele apró, bosszantó problémákkal.

      Törlés
  4. Ezen úgy tudsz segíteni, ha a képeket nem a blog felületen tárolod, hanem máshol pl:indafotó, vagybárelyik ingyenes tárhely, és nem a képet illeszted be, csak a kép tárhely URL-jét. Ezzel csak annyi lesz a gond, minél több "idegen" hivatkozást szúrsz be, annál lassabban töltődik be a blogod. Bár a net szolgáltatók egyre gyorsabb letöltést biztosítanak, hogy 1, vagy 3 másodperc alatt épül teljesen fel, az már szinte mindegy.
    Ennek nekiállni sem lesz egy kis mutatvány.
    Szerintem ne vegyél blogger tárhelyet, hisz évi 10 ezer forint körül már önálló domaint vehetsz, tárhellyel, mail címekkel együtt.
    Inkább akkor azt, és oda " menekítsd át az adatokat."Akkor a blogba már csak egy navigáló link kellene, ami átvezet az új oldalra....szerintem.

    Szép napot!

    Üdv.Csaba

    VálaszTörlés
  5. :-)
    Egy kerékre jár az agyunk! Erre jutottam én is.
    Addig is elmakkolok a képek méretének csökkentésével, találtam rá egy egész egyszerű megoldást.
    Balázs

    VálaszTörlés