2009. október 27., kedd

Meze juhar yamadori

Ezt a meze juhart 2 hete szúrtam ki magamnak. Láttam már korábban is, de akkor még két méteres törzse volt, amit valaki levágott és letört, a nyoma tisztán látszik. Viszont a gyökérnyak szép széles és láttam benne fantáziát, hogy a törzs teljes levágása után, csak a gyökérnyakból milyen végeredményt lehetne elérni.
A frissen gyűjtött mezei juhart még este beültettem, virágföld-sóder 40-60 keverékbe. Fontos a sóder, mert egy nagyon laza közeg kell, amibe könnyen gyökeret ereszt. Van aki a yamadorikat tiszta sóderbe ülteti, de hallottam már a sóder-perlit keveréket is. Nekem az akadama eddig nem vált be, de valószínűleg a tartási tapasztalat hiányzott. Mindegy.
Nos a begyűjtött juhart alaposan visszavágtam, a nagyobb gyökereket levágtam, hajszálgyökér maradt így is rajta, a vágási felületet a sebpasztával zártam. Ez segíti a kallusz képződést és akadályozza a vissza korhadást.
Így nézett ki ültetés előtt:

Beültetve így néz ki:
És ez pedig az elképzelés, a jövőbeni növényről:

Ha minden jól megy, tavasszal számtalan hajtás fog előtörni alvó rügyekből, azokból csak szelektálni kell, drótozni, majd metszeni.

2 megjegyzés: