2014. december 15., hétfő

Hokidachi Gyertyán

Idén januárban kezdődött ennek a Gyertyánnak az újra tervezése, mivel komolyabb károkat szenvedett az előző szezonban. Idén szaladt rendesen, a csúcs hajtása 40-50 cm-esre nőtt, az oldalsó hajtások kb. 30 cm hosszúra. Teljesen szabadon hagytam nőni, egyáltalán nem kapott visszametszést. És nekem úgy tűnik az a metódus jól működik.






Most visszametszettem az ágakat, hogy a felhalmozódott tápanyag újabb rügyeket nyomjon ki. A csúcs hajtást hagytam, hogy tovább erősödjön. Majd ha elég erős lesz, akkor vágom vissza és várhatóan ekkor törnek ki a további oldal rügyek, amikből majd további ágak fejlődnek. Most sem drótoztam, ahogy legutóbb sem, hogy az erőteljes növekedés miatt ne vágjanak be a drótok, csak a lehúzásos módszert használtam továbbra is.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése