2010. április 11., vasárnap

Vasra verve

Ez a történet kb. 7 éve kezdődött. Az első gyűjtött növényem. A társa (egy napon gyűjtöttem őket) tavaly egy rossz időben történt átültetést nem élt túl. Egy darabig nagy műanyag edényben nevelkedett, de két éve ebbe a lapos műanyag tálba került, hogy a gyökérzóna szokja a laposat.
Idén jutottam oda, hogy bedrótozzam az utolsó ágig. Ez lett belőle:
Ez a fa eleje. Apróbb javítani valók vannak még rajta, de majd kihajtás után, hajtásválogatással segítek rajta.
Ez a hátsó oldal. Sokáig ezt tekintettem elölnézetnek, de észrevettem, hogy a felső harmadban van egy törzsön keresztbe növő ág. Levágni nem akarom, mert fontos az összkép szempontjából, így megfordítottam.

A tálat megrendeltem hozzá, de szerintem idén már nem ültetem át. Nem kockáztatom meg, hogy ezt is hazavágjam. Június elején kap egy levélmetszést, ezt két évente megteszem, nagyon jól reagál rá, egész besűrűsödik a szárköz és a levelek is kisebbek lesznek.

A címet magyarázandó, már többször kérdezték, amikor fél kilónyi drótot feltekerek egy fára, hogy kovácsoltvas lesz?

1 megjegyzés: