2014. január 13., hétfő

Shohinok magvetésből

Tavaly vetettem, vagy ültettem néhány magot, vagy inkább termést, Vadgesztenyét, Törökmogyorót és Kocsányos tölgyet. Szépen keltek, szinte 100%-ban, aztán ...

Egy egyszerű, de annál jobb módszerrel neveltem őket tovább. A vetést letakartam egy erősebb hálóval (Dryvit üvegháló) és rögzítettem, hogy a növekvő magoncok ne tolják le. A hajtások így mindig vissza fordultak, ahogy elérték a hálót, majd újra próbáltak felfelé törni a fény felé, majd megint akadályba ütköztek. Ennek eredményeképp természetes hajlatokkal növekedtek, olyan íveket produkálva, amit ember nem drótoz. Ebben a tavaszi télben pont jó idő volt átültetni őket, hogy egyesével lehessen tovább nevelni. Bár némelyik olyan jól mutatott, hogy akár most is tálba kerülhetett volna. Az ilyen nagy levelű fajtáknál nem a szépen cizellált ágrendszer a fontos, hiszen egy 20 cm-es Vadgesztenyétől ne várjuk, hogy sűrű ágrendszert neveljen. Lesz viszont egy izgalmas törzs, egy jó kis tálban (és itt a hangsúly a "kis"-en van). Akár önállóan, akár kísérőként egy kiállítási egységben.














Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése