2014. december 16., kedd

Nagy Gyertyán

Gyertyánból erős vagyok! Nem mert olyan jók a fák, hanem mert sok van belőle. Ahol yamadorizni szoktam, ott erős többségben van a Gyertyán, mint fajta.

Legutóbb januárban foglalkoztam ezzel a fámmal (is), akkor annyi történt vele, hogy a régi drótozást lebontva, pár, fontosabb ágat korrigálva újra drótoztam, párat erősen lehúztam. Az idei program mindössze annyi volt, hogy a fa szabadon nőjön, tápanyagot raktározzon.

Metszés előtt. Az idei növekmény kb. 8-10 levélnyi hajtások, helyenként ceruzányi vastagsággal. Ennek eredményeképp pár ágba bevágott a drót... Sajnos év közben nem volt időm arra, hogy elég figyelmet szenteljek a gyűjteménynek.




A drótozás eltávolítása és az első metszés után. Ismét előjött a januári dilemma, hogy nem túl magas-e, illetve nem lenne jobb a felső 10 cm nélkül a fa?


A felső 5 cm levágása után. Még mindig magas.


További 5 cm-nyi vágás után. Szerintem ez megfelelő magasság, a törzs vastagságához. Számomra így arányosabb a kép. Az alsó ágakat erősen lehúztam, drótozás nélkül. Sőt most egyáltalán nem drótoztam, mert jövőre sem lesz több időm és nem szeretném, hogy megint bevágjanak a drótok. A szabad növesztéssel viszont remélem a sebek jobban gyógyulnak majd.


A jövőkép valahogy így festene.


2 megjegyzés:

  1. Szia! Én idén szeretzem egy gyertyán fácskát. Sajnos levelek nélkül vettem, de látszik,hogy él a fa. Vannak öregebb és fiatalabb rügyező ágai is. Általában a rügyek elszáradnak ahol kibújnak, a levél kezdeményekkel is ez történik legtöbb esetben. Tudnál tanácsot adni hogy mi lehet a gond? Nem szeretném hogy elpusztuljon mert nagyon szép az ágrendszere. Köszönöm!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! Ha a rügyek elszáradnak, akkor szerintem baj van. A gyertyánnál nehéz megmondani, hogy mire sértődött meg. Ha eltöröd az ágakat és belül zöld, akkor sem biztos, hogy van benne élet. Tedd árnyékba és kíméletesen locsold. Ne legyen nagyon vizes a földje, de sose száradjon ki.

      Törlés