2010. március 17., szerda

Gyertyán

Hosszú hétvége volt...
Még ősszel találtam ezt a gyertyánt (Carpinus Betulus), de akkor nem bántottam. Így utólag jó döntés volt, amilyen zord tél idén volt, jobb így tavasszal. Talán már nem fagy át a földlabda.
Néhány kép az eredeti helyén:

Vicces, hogy márciusban 3-5 cm-es hóban kellett begyűjteni, de vagy most, vagy jövőre. Inkább most. Most hétvégén nem érek rá és talán két hét múlva már lombos lesz. Így inkább most szedtem ki.
Begyűjtés után, átcsomagolás előtt. Szerencsém volt, mert nagyon kompakt gyökérzettel sikerült begyűjteni és bőven volt rajta hajszálgyökér is. Lefele egy komolyabb gyökere volt, de ezt egy ágvágó ollóval könnyedén el tudtam vágni.
A gyökérzete már nem is háborgattam nagyon, a túlságosan kiálló, vagy túlfutó részeket levágtam és egy nagy műanyag tálba ültettem. Sóder, virágföld, marhatrágya keverékbe. Az ágakat kicsit megkurtítottam, de nagyon nem szükséges.
Jól látszik a képeken, hogy a csúcsát újra kell gondolni, mert a felső 10-12 cm-es részen semmi ág nincs, cserébe viszont nyílegyenes. Ezt majd levágom és egy alsó ágat viszek fel új csúcsnak.

4 megjegyzés:

  1. Szép fogás..
    Jó alapanyagnak tünik..

    VálaszTörlés
  2. Szia
    Nagyon szép kis fa .Gratulálok hozzá.
    Sok sikert és örömöt

    Üdv Isti

    VálaszTörlés
  3. Sziasztok!
    Köszi! Van még ott, ahonnan ez származik. Ezzel a növénnyel sikerült szakítanom azzal a hagyománnyal, hogy egy lefejezett tuskót viszek haza, mondván, hogy majd 10 év múlva milyen ragyogó növény lesz belőle.
    Üdv!
    Balázs

    VálaszTörlés
  4. Szép alapanyag! Gratulálok.
    Janó

    VálaszTörlés